lördag 14 mars 2009

Lär av en trollkarl

Jag var på en nätverksträff i fredags där även trollkarlen Seth Engström var med. På sådana träffar har alla ca 40 sekunder på sig att presentera sig, sitt företag och vad man gör. En otroligt nyttig övning. Det är alltid spännande att se hur folk lägger upp presentationen.

De som nätverkar mycket är naturligtvis slipade och använder snabba, rappa och finurliga formuleringar. En kille som jobbade med datasäkerhet gjorde tex en mycket effektfull presentation genom att slänga en bärbar dator i golvet, för att visa hur lätt en sådan går sönder. Visuellt och bra! Sånt glömmer man inte.

De allra flesta är dock vanliga företagare och inte artister. Jag blev därför verkligen imponerad av Seths presentation. Nu kommer jag faktiskt inte ihåg exakt vad han sa, jag trodde hela tiden att han skulle dra något trick, men det gjorde han inte heller. Däremot glömmer jag inte energin och engagemanget! Där har vi verkligen något att lära.

Tipset är att när du är som mest engagerad, kan du med säkerhet dubbla engagemanget, utan att det verkar överdrivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar