lördag 7 mars 2009

Inte en dag utan lärdom

Jag beslutade mig väldigt snabbt för företagsnamnet CV-Skolan. Men jag gillar det och tycker fortfarande att det håller. Det här med skola är kanske inte helt uppenbart men det är faktiskt helt rätt – dessutom i dubbel bemärkelse.

För det första är vi väldigt öppna med vår kunskap och vill sprida den. För det andra lär vi oss otroligt mycket från våra kunder. Inte minst genom att komma i kontakt med folk inom allt från friskvård till kärnkraftsindustri.

Man pratar gärna om att ett motto är någonting man bör ha inom sitt personliga varumärke. Svårt att komma på tycker jag. Men igår föll bitarna på plats för egen del. Jag stod ute i min stuga, där jag lever eremitliv i helgen för att jobba på min nya bok, och blickade ut över den blåfrusna Mälaren.

Jag kom att tänka på Carl Jan Granqvists motto. "Inte en dag utan champagne." Jag gillar det! Och med en ytterst liten modifikation kom jag på mitt eget. "Inte en dag utan lärdom".

Det stämmer klockrent med CV-Skolans koncept. Det stämmer med resonemanget i min artikel Utbildning är överskattat. Det stämmer rätt ut sagt med hela min grundfilosofi och allt jag gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar