onsdag 21 januari 2009

Introduktion till denna blogg

Jag har egentligen aldrig känt att jag haft någon större nytta av just en blogg. Skriver gör jag visserligen dagligen. Men det finns ju så många andra ställen att publicera på.

En av mina främsta kanaler är nyhetsbrevet Den personlige marknadsföraren. Sveriges största nyhetsbrev inom personlig marknadsföring? I alla fall har jag fått väldigt fin kritik för det jag skriver där. Måste passa på att klämma in några av de kommentarer som gör att jag med glädje fortsätter att skriva. Se nedan.

Hur som helst har jag kommit på ett användningsområde för denna blogg. I det senaste brevet bad jag om input från er läsare. Det var fantastiskt kul och värdefullt att ta del av era sunpunkter! Därför kommer jag att i fortsättningen lägga upp breven här, för att de lätt ska kunna kommenteras.

De ämne jag skriver om är så himla intressant och det finns alltid mycket mer att skriva och kommentera. Och jag lär mig hela tiden massor av mina kunder och läsare!

Att utbilda sig är inget man gör en gång i livet som ung. Det är något man aldrig får sluta med. Fråga inte vad jag har för utbildning. Fråga istället vad jag lärde mig om mitt yrke i går!

Pelle Mårtenson


Några härliga läsarkommentarer
"Vill bara tacka för era inspirerande och fullmatade nyhetsbrev. De har legat helt rätt i tiden gällande (påstådd) lågkonjunktur och reellt grådask."

"Hej Pelle, Man blir så glad av dina brev. Skön ton! Och stort tack för dagens tips,"

"Hej Pelle Jag har läst ditt brev (och vidarebefordrat det till flera andra) och kan inte avstå från att säga att jag tycker att det är skitbra!"

Du har en härlig ton, bjuder på massor av tips och andas en sådan självklar tillförsikt att man lätt smittas av en välbehövlig optimism.

Jag är full av beundran. Jag hoppas kunna lära mig massor av dig framöver."

1 kommentar:

  1. Jag kom på ett syfte till. Här kan jag enkelt svara på läsarfrågor angående jobbsökning och personlig marknadsföring. Shoot!

    SvaraRadera