tisdag 27 oktober 2009

Läsarfråga: Ska jag ha foto på visitkortet?

Hej
tack för alla tips som ni lägger ut helt gratis!

Är det en god tanke att ta med en bild på sig själv för att hjälpa mottagaren att koppla ihop informationen på visitkortet med mitt ansikte? Tänker på det faktum att folk tenderar att tycka om sådant de känner igen, har de då bläddrat igenom sina visitkort och sett mitt ansikte vid flera tillfällen borde det skapa bättre förutsättning inför framtida möten, eller?

Med Vänlig Hälsning

CB

Hej CB
Tack för din intressant fråga!

Det är helt korrekt som du skriver. Jag brukar själv fråga hur man kan göra för att bli omtyckt av någon. Och att spendera mycket tid tillsammans är väldigt bra. Det här kanske är en lite udda jämförelse men en fras som etsat sig fast hos mig är det Hannibal Lecter säger i "När lammen tystnar": Man åtrår det man ser varje dag.

Ett annat exempel jag själv upplevt under två föräldraledigheter är hur ett barns förtroende byggs upp av just mängden tid man spenderar tillsammans.

Och det här gäller även på distans. Med ett bra utformat personligt reklammaterial kan du få "köparen" att börja umgås med dig på distans. Se ditt trevliga ansikten om och om igen.

Det finns även andra fördelar. Det blir mycket lättare att komma ihåg just dig, du sticker ut ur visitkortshögen. Dessutom är våra hjärnor programmerade att dra blicken till just ansikten.

Vänliga hälsningar

Pelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar